Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2008

Λυσιστράτη


Ένας Ισπανός φίλος, μου εξέφρασε προχθές το θαυμασμό του περί Αρχαίας Ελλάδας, το πόσο μας ζηλεύει που αντί για τη δική τους "βαρετή ιστορία" εμείς διδασκόμαστε τους φιλοσόφους, δημοκρατία, Αθήνα, Σπάρτη, Μακεδονία ( δεν διευκρίνησε αν εννοούσε νότια-βόρεια-παλιά-νέα) κτλ. Φουσκωμένος λοιπόν από εθνική υπερηφάνεια άρχισα να του απαριθμώ τα σχετικά μαθήματα που κάνουμε στο σχολείο και αναπόφευκτα να κάνω μια μικρή ανασκόπηση των λιγοστών αναμνήσεων μου από τους αρχαίους προγόνους. Κατά την παραπάνω διαδικασία λοιπόν, οδηγήθηκα στον εξής συνειρμό...
Η ελληνική ειδησεογραφική καθημερινότητα των τελευταίων ημερών κυριαρχείται από τις απεργίες της ΔΕΗ σαν αντίδραση στις αλλαγές στο ασφαλιστικό, καθώς και από το ίδιο το ασφαλιστικό του οποίου "μεγάλα θύματα" (όπως λένε στα μουμουε) είναι οι γυναίκες. Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι το επόμενο βήμα ήταν αναπόφευκτα η Λυσιστράτη του Αριστοφάνη, όπου οι γυναίκες προβαίνουν σε σεξουαλική απεργία για να πείσουν τους άντρες να σταματήσουν τον Πελοποννησιακό Πόλεμο... Πώς θα επηρέαζε κάτι τέτοιο τις εξελίξεις?
( εκ των προτέρων για να μη κατηγορηθώ για σεξιστικές διαθέσεις κάνω τις απλοποιήσεις ότι όπως οι ΔΕΗτζήδες χτυπάνε εκεί που πονάει και όχι για παράδειγμα με πορείες και καταλήψεις, έτσι και οι γυναίκες σαν κοινωνική κατηγορία το κοινό και αναντικατάστατο αγαθό που προσφέρουν είναι η σεξουαλική ολοκλήρωση του έτερου φύλου καθώς και η τεκνοποίηση. Επίσης, θεωρείται δεδομένο ότι σε κάθε διαμαρτυρία, οι διαμαρτυρόμενοι θυσιάζουν πάνω από όλα δικά τους αγαθά, όπως για παράδειγμα οι διψασμένοι για γνώση φοιτητές οι οποίοι κλείνουν τα πανεπιστήμια για να τα κάνουν καλύτερα )
Οι μορφές κοινωνικής πάλης λοιπόν, στη βάση της σεξουαλικής απεργίας μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες.
α) Σεξουαλική Απεργία Σύντομου Χρονικού Ορίζοντα ( Short Term Sexual Strike ):
Στη ΣΑΣΧΟ οι γυναίκες βασίζονται στην παρακμή του κοινωνικού συνόλου, καθώς και στον ξεσηκωμό του για υποστήριξη των δικών τους δικαιωμάτων. Πρέπει να διευκρινιστεί εδώ η διαφορά των σημερινών συνθηκών με τις αντίστοιχες της αρχαιότητας. Στη τελευταία περίπτωση, η απεργία στόχευε απευθείας στον "εχθρό" ( = άντρες-πολεμιστές), ο οποίος ζημιωνόταν άμεσα από την έλλειψη σεξ. Αντιθέτως, ο εχθρός πλέον είναι το απρόσωπο κράτος, επομένως η πίεση πρέπει να ασκηθεί έμμεσα μέσα από τα αποτελέσματα της απεργίας. Είναι εμφανές ότι αυτά είναι όντως ιδιαίτερα σημαντικά: έλλειψη ψυχικής ισορροπίας των αντρών, μείωση στην παραγωγικότητα κατά την εργασία λόγω έλλειψης αυτοσυγκέντρωσης, κλείσιμο επιχειρήσεων οι οποίες επωφελούνται από την έμφυτη ανάγκη για εύρεση συντρόφου (bar, club, εστιατόρια, λουλουδάδικα,χρυσοχοεία κτλ κτλ), αύξηση βιασμών, εγκληματικότητας, ναρκομανών, και η λίστα συνεχίζεται κατά βούλησην.
β) Σεξουαλική Απεργία Μακρού Χρονικού Ορίζοντα ( Long Term Sexual Strike ):
Η ΣΑΜΧΟ, μπορεί να έχει δύο εκφράσεις. Στην πιο σκληρή version αποτελεί μακρά επιμήκυνση της ΣΑΣΧΟ και συνδυάζει τα αποτελέσματα και των δύο τεχνικών. Η πιο light εκδοχή, αντιμετωπίζει πιο χαλαρά τον όρο της "σεξουαλικής απεργίας", αλλά τα αποτελέσματα της είναι απότομα, καταστροφικά, διαχρονικά, και σε μεγάλο βαθμό μη αναστρέψιμα. Όπως πιθανόν να καταλάβατε, στοχεύει στην αναπαραγωγή και πολλαπλασιασμό των Ελλήνων, και μπορεί να επιτευχθεί και με χρήση αποτελεσματικής αντισύλληψης. Απαιτεί διαρκή και επίπονο αγώνα από την πλευρά των γυναικών, ενώ επιπλεόν τα πρώτα αποτελέσματα κάνουν αρκετό καιρό να φανούν. Από τη στιγμή που θα εμφανιστούν όμως, κλιμακώνονται με ολοένα και πιο δραματικές επιπτώσεις, οι οποίες λειτουργούν αυξητικά. Ξεκινάνε στο 4-μηνο με κρίση στο επάγγελμα των γυναικολόγων. Στους 9 μήνες έρχονται να προστεθούν μαιευτήρια, λουλουδάδικα(αυτά παίζουν παντού), ειδικά καταστήματα ρούχων, επίπλων και σχετικού εξοπλισμού. Στη συνέχεια βρεφονηπιακοί σταθμοί, σχολεία,φροντιστήρια, καφέ, σουβλατζίδικα, ..., και το μεγάλο ΜΠΑΜ όταν οι 18-22χρονοι νέοι θα έπρεπε να ήταν έτοιμοι να στελεχώσουν σαν εργαζόμενοι την ελληνική κοινωνία. Είναι εμφανές ότι παρότι το σεξ σαν κοινωνικό αγαθό δεν χάνεται, τα αποτελέσματα της ΣΑΜΧΟ είναι παρανοικά καταστροφικά. Η δυσκολία όμως του εγχειρήματος είναι ασύλληπτη - κατά την άποψη μου ξεπερνάει και τον 400ετή αγώνα εναντίον των Τούρκων - και επομένως δεν αποτελεί καθόλου πιθανό σενάριο.

λέγοιμ᾽ ἄν· οὐ δεῖ γὰρ κεκρύφθαι τὸν λόγον.
ἡμῖν γὰρ ὦ γυναῖκες, εἴπερ μέλλομεν
ἀναγκάσειν τοὺς ἄνδρας εἰρήνην ἄγειν,
ἀφεκτέ᾽ ἐστὶ--
ἀφεκτέα τοίνυν ἐστὶν ἡμῖν τοῦ πέους.



1 σχόλιο:

MPOYRAS είπε...

Σε αυτη την προσεγγιση νομιζω οτι εχεις παραλειψει εναν ισως σημαντικο παραγοντα. Τον παραγοντα "θεση της γυναικας στην αγορα εργασιας" Θ.Γ.Α.Ε.... Ο παραγοντας αυτος εχει να κανει με τουσ αντιστοιχους τροπους πιεσεως που μπορουν με τη σειρα τους οι αντρες να χρησιμοποιησουν. Κατ αρχας να υπολογισουμε το γεγονως οτι κατα την ΣΑΣΧΟ η την πρωτη κατηγορια της ΣΑΜΧΟ σιγουρα επηρρεαζεται αντιστοιχα και η γυναικεια αποδοτικοτητα κι ικανοτητα συγκεντρωσης και λαμβανοντας υπ οψιν οτι τη σημερον ημερα οι γυναικες εχουν αναγκη απο οικονομικη ανεξαρτησια μεσα απο την εργασια θα μπορουσε να υπαρξει σοβαρο πληγμα στην τσεπη τους αν οι εκαστοτε επιχειρισεις τις θεωρησουν υπαιτιες του προαναφερθεντος πανζουρλισμου και κινησουν τις αρμοζουσες διαδικασιες περικοπων....